کرکره برقی یا جک درب پارکینگ ؟

کرکره برقی یا جک درب پارکینگ ؟ این سؤال اغلب کسانی است که قصد خرید درب مناسبی را برای ورودی پارکینگ خود دارند.

به نظر شما کرکره برقی پارکینگی مناسب تر است یا جک پارکینگی ؟ به منظور راهنمایی شما برای انتخاب مناسب ترین درب ، اطلاعات خوبی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم.

انتخاب بین کرکره اتوماتیک پارکینگی و جک درب پارکینگ ؟

اغلب کاربران ، خرید کرکره اتوماتیک پارکینگ را ترجیح می دهند. این کاربران برای انتخاب کرکره برقی چندین دلیل دارند :

ارزان تر بودن کرکره اتوماتیک : هزینه ساخت ، نصب و نگهداری کرکره برقی از جک پارکینگی کمتر است. این مسئله موجب می شود که بسیاری از کاربران در انتخاب کرکره برقی یا جک درب پارکینگ ، کرکره اتوماتیک را انتخاب کنند.

کرکره برقی مناسب ترین جایگزین برای درب های تک لنگه : جک مناسب برای درب های تک لنگه ، باید از قدرت فوق العاده بالایی برخوردار باشد که تاب وزن بالای درب را داشته باشد. درب های تک لنگه به دلیل سنگینی ، فشار زیادی را به جک وارد می کنند. در نتیجه احتمال خرابی جک افزایش پیدا می کند.

باز و بسته شدن درب کرکره ای بدون اشغال فضا : یکی از مزایای نصب کرکره اتوماتیک نسبت به جک پارکینگی این است که کرکره اتوماتیک بدون اینکه فضایی را اشغال نماید ، باز و بسته می شود. اما جک پارکینگی دارای لولا است و به سمت داخل باز می شود و فضای بسیار زیادی از پارکینگ را اشغال می کند.

مزایای مشترک کرکره اتوماتیک و جک درب پارکینگ :

در انتخاب کرکره برقی یا جک درب پارکینگ باید با مزایای مشترک هر دو آشنا باشید.

- تردد آسان و بی دردسر

- ظاهری شیک و زیبا نسبت به درب های سنتی

- امکان کنترل از راه دور

- سازگاری با تجهیزات کنترل تردد

- سرویس و تعمیر آسان

- طول عمر بالا

- و ...

مزایای فوق موجب شده اند که امروزه اغلب پارکینگ های عمومی ، پارکینگ ساختمان های مسکونی ، پارکینگ مجتمع های تجاری ، ورودی ویلاها ، ورودی مجتمع های تفریحی و ... دارای جک پارکینگی و یا کرکره اتوماتیکی باشند.

کرکره برقی یا جک درب پارکینگ ؟ کدامیک را خریداری کنیم ؟

- کرکره برقی معمولاً سبک تر از درب جک پارکینگی می باشد. این مسئله برای بسیاری از مشتریان حائز اهمیت است.

- برای طراحی جک برقی پارکینگی ، می توان مدل ها و طرح های مختلفی را درنظر گرفت. در واقع تنوع طرح و رنگ این درب ها بسیار بیشتر از تنوع طرح و رنگ کرکره اتوماتیک است. برای مکان هایی همانند ویلاها که نمای بیرونی حائز اهمیت است ، از جک درب پارکینگی با طرح های بسیار شیک و زیبا استفاده می کنند.

- جک درب پارکینگی با حداقل امکانات می تواند به سرعت باز و بسته شود. در حالی که برای باز و بسته شدن سریع کرکره برقی به موتورهای قدرتمندی نیاز است. لذا اگر سرعت در باز و بسته شدن درب ورودی برای شما مهمترین فاکتور است ، باید جک درب پارکینگی را خریداری کنید.

- در انتخاب میان کرکره برقی یا جک درب پارکینگ به این مسئله توجه داشته باشید که خلاص کردن جک درب پارکینگی در زمان قطعی برق به منظور باز کردن دستی درب ، آسانتر از خلاص کردن کرکره اتوماتیک است.

- کرکره اتوماتیک همانند عایق صوت عمل می کند. در نتیجه از انتقال صدا به داخل پارکینگ جلوگیری می کند. اما جک درب پارکینگی این ویژگی را ندارد. بعضی از تیغه های کرکره برقی ضد آتش و یا ضد گلوله هستند. از این نظر امنیت کرکره برقی را بالاتر از امنیت درب پارکینگی می دانیم.

- موتور جک درب پارکینگی در مقایسه با موتور کرکره اتوماتیک ، کمتر دچار مشکل می شود.

با توجه به موارد گفته شده متوجه شدید که به صورت قطعی نمی توان گفت که کرکره برقی یا جک درب پارکینگ ، کدامیک بهتر هستند. زیرا هر یک دارای خصوصیات مثبتی هستند. انتخاب درب ورودی پارکینگ میان این دو ، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مکان نصب درب ، میزان حساسیت مکان نصب درب و سطح امنیتی آن ، فضای موجود برای باز و بسته شدن درب ، بودجه شما و ... از جمله عوامل مهم برای انتخاب درب هستند. امیدواریم که با درنظر گرفتن تمامی جوانب بتوانید مناسب ترین درب را برای پارکینگ مکان موردنظر خود خریداری کنید.

خرید بهترین و ایده آل ترین جک پارکینگی

اگر در انتخاب میان کرکره برقی یا جک درب پارکینگ ، جک درب پارکینگی را انتخاب کرده اید حتماً به فاکتورهای مهم برای خرید جک درب پارکینگی مناسب توجه داشته باشید. برخی از جک های درب پارکینگی ، از قدرت لازم برخوردار نبوده و ضعیف می باشند. خرید این جک های ضعیف ، موجب می شود که در اندک زمانی با مشکل خرابی جک مواجه شویم.

قدرت موتور جک باید با ابعاد درب و وزن آن متناسب باشد. هر اندازه که درب بزرگتر باشد ، باید موتور قدرتمندتری را انتخاب نمود. برندهای مختلف ایرانی و ایتالیایی به ساخت جک درب پارکینگی اقدام نموده اند که برخی از آنها کیفیت بالاتری دارند. جک هایی همانند لایف ، بی اف تی ، پروتکو و ... از برترین جک های موجود در بازار هستند.

امنیت کرکره برقی یا جک درب پارکینگ بیشتر است ؟

همانگونه که اشاره کوچکی کردیم ، امنیت کرکره اتوماتیک به مراتب بالاتر از امنیت جک پارکینگی است. نصب قفل الکترونیکی در مرکز جک درب پارکینگی نمی تواند امنیت حداکثری را ایجاد کند. امکان نفوذ به درب های جک دار بیشتر از امکان نفوذ به کرکره برقی است.

نصب کرکره برقی برای طلافروشی ها ، مغازه ها ، بانک ها ، صرافی ها و ... رواج دارد. اما جک درب پارکینگی بیشتر برای درب ورودی پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد و کارایی بیشتری ندارد.

- شما می توانید انواع کرکره برقی یا جک درب پارکینگ را از مجموعه بزرگ ایپاکو خریداری کنید. این مجموعه بزرگترین تولیدکننده انواع درب های برقی و هوشمند است که باکیفیت ترین و مقاوم ترین درب ها را تولید می نماید. بنا به سفارش مشتری ، امکان افزودن قابلیت های مختلف برای درب های برقی وجود دارد. درب های هوشمند و مدرن را از ایپاکو خریداری نمایید.

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما