کاربرد پنجره گیوتینی

کاربرد پنجره گیوتینی شامل نصب در هتل ها ، پنت هاوس ، ویلا ، رستوران ها ، مجتمع های تجاری ، خانه های شخصی و ... می باشد.

پنجره گیوتینی از مدرن ترین و لوکس ترین پنجره ها است که در اغلب ساختمان های موجود در کشورهای پیشرفته نصب می شود. پنجره های گیوتینی را ، پنجره های پانارومایی می نامند. این پنجره ها به شکل کشویی عمودی است. لذا بیشترین فضای بازشو را در اختیار کاربر قرار می دهد.

باز و بسته شدن این پنجره ها با توجه به برقی بودن آن ، توسط ریموت انجام می شود. مزایای نصب این پنجره ها سبب شده است که در ساختمان های شیک و جدید از این نوع پنجره استفاده کنند.

ساخت پنجره های پانارومایی

این پنجره ها را از ادغام چندین پنجره کشویی عمودی تولید نموده و به شکل مدرنی به طراحی آن اقدام نموده اند. باز و بسته شدن پنجره های گیوتینی در مسیر ریل ها به صورت قائم است. کاربرد پنجره گیوتینی به دلیل طراحی خاص آن ، بسیار زیاد است.

اجزای مختلف این پنجره ها شامل یراق آلات ، شیشه و پروفیل ، جک ، ریموت و ... می باشند. بخش فوقانی و مرکزی پنجره بر روی بخش پایینی پنجره سوار می شود که این مسئله موجب افزایش سطح ایمنی پنجره می شود.

در ساخت این پنجره ها از شیشه های دو یا سه جداره استفاده می کنند. البته برخی از سازنده ها در صورت تمایل مشتری از شیشه های تک جداره در این پنجره ها استفاده می کنند. شیشه های مورد استفاده در این پنجره ها معمولاً از نوع سکوریت می باشد.

پنجره های گیوتینی را باید از یک تولیدکننده حرفه ای و مجرب خریداری نمود تا با مرغوب ترین تجهیزات به ساخت این درب اقدام نموده و تمامی اصول و استانداردهای لازم را در طراحی و ساخت آن لحاظ کرده باشند.

با توجه به کاربرد پنجره گیوتینی باید توجه زیادی به مشخصات کیفی و فنی آن نمود. این موارد باید در خرید انواع تجهیزات ساختمان ها مانند درب اتوماتیک ، سیستم های کنترل تردد هوشمند و ... لحاظ شوند.

مزایا و معایب پنجره های گیوتینی

پنجره های گیوتینی ، دید بسیار خوبی را فراهم نموده و امکان مشاهده طبیعت و منظره بیرون را به خوبی فراهم می کنند.

این پنجره ها به علت باز و بسته شدن با ریموت ، امنیت بسیار خوبی را در مقایسه با پنجره های معمولی ایجاد می کنند.

پنجره های گیوتینی عایق انرژی بوده و موجب حفظ انرژی داخل ساختمان می شود. گرما و سرما به سختی از این پنجره ها گذر می کنند و این مسئله موجب افزایش کاربرد پنجره گیوتینی شده است.

به لحاظ ظاهری ، پنجره های گیوتینی بسیار شیک و زیبا هستند و موجب زیبایی نمای بیرونی ساختمان ها می شوند.

طراحی و ساختار این پنجره ها به شکلی است که گرد و خاک و آلودگی از آن کمتر عبور کرده و آلودگی ها را به داخل ساختمان انتقال نمی دهند. بدین ترتیب شاهد وجود گرد و خاک در لبه پنجره نخواهید بود.

اصلی ترین ایراد این پنجره ها این است که در زمان قطعی برق ، امکان باز و بسته شدن آن به شکل دستی وجود ندارد. لذا ممکن است مشکلاتی در این شرایط ایجاد شود. در مجموع نصب این پنجره ها ، مزایای بسیار زیادی داشته و معایب بسیار کمی دارد. همین مسئله موجب نصب این پنجره ها در ساختمان های لوکس شده است.

مهمترین کاربرد پنجره گیوتینی چیست ؟

پنجره های گیوتینی را در مراکزی نصب نموده که به حداکثر نور و روشنایی نیاز دارند. همچنین باز و بسته شدن راحت این پنجره ها سبب شده که امکان تهویه ی هوای محیط به خوبی فراهم شود. لذا مکان هایی که نیازمند تهویه ی هوا در کوتاهترین زمان هستند ، از پنجره های گیوتینی استفاده می کنند.

به طور کلی پنجره های گیوتینی را در پنت هاوس ، خانه های ویلایی ، کافی شاپ ها ، کتابخانه های شخصی ، هتل ها ، شرکت ها ، ساختمان های تجاری ، مراکز تفریحی و گردشگری ، سالن های ورزشی و ... نصب می کنند. با توجه به راحتی در باز و بسته شدن ، مقاومت در برابر شرایط نامساعد جوی ، تنوع بالای رنگ و طرح ، حفظ انرژی محیط و ... در آینده شاهد استقبال بیشتر از نصب این پنجره ها خواهیم بود.

بازشوی پنجره های گیوتینی چگونه است ؟

پس از بررسی کاربرد پنجره گیوتینی با چگونگی بازشوی این پنجره ها آشنا می شویم. در کل ، شیشه های این پنجره به شکل اسلایدی عمودی از یکدیگر باز می شوند. بازشوی این پنجره به چندین شکل انجام شده که شامل بازشو به طرف بالا ، بازشو به طرف میانی و بازشو به طرف پایین می باشد.

باز شدن پنجره به هر یک از حالت های فوق ، بیشترین فضا را برای کاربر بوجود آورده و فضایی را از اطراف پنجره اشغال نمی کند. انتخاب نوع بازشوی پنجره بستگی به سلیقه کاربر و شرایط مکان نصب پنجره دارد.

مشخصات فنی شیشه گیوتینی متحرک

با توجه به اهمیت کاربرد پنجره گیوتینی ، این پنجره ها را با بهترین و ایده آل ترین مشخصات فنی تولید می کنند. شیشه مورد استفاده در پایین پنجره ، سیستم پایدار می باشد. حرکت شیشه به کمک سیستمی انجام که به صورت اتومات کار می کند.

سیستم متحرک پنجره پانوراما دارای زنجیرهایی است که بسیار قوی و مستحکم می باشد. کیفیت این زنجیرها با سایر زنجیرهای نصب شده در سایر سیستم های اتوماتیک ، متفاوت می باشد. پوشش رنگی این پنجره از رنگ های الکترواستاتیکی می باشد.

قیمت پنجره گیوتینی با توجه به کاربرد پنجره گیوتینی

برای اطلاع از قیمت دقیق این پنجره ها ، باید ابعاد مکان نصب پنجره را به صورت دقیق اندازه گیری نمود. سازنده های مختلف این پنجره ها بر اساس کیفیت متریال به کار رفته در پنجره و سایر عوامل ، قیمت های مختلفی را برای پنجره های گیوتینی تعیین می کنند.

قابلیت و آپشن های اضافه می توانند نرخ این پنجره را افزایش دهند. به طور کلی قیمت این پنجره ها از پنجره های عادی گران تر است ولی به دلیل مزایای زیاد و ویژگی های بی نظیری که در مقایسه با پنجره های عادی دارند ، نصب آنها ارزشمند است.

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما