نصب کرکره برقی افقی

نصب کرکره برقی افقی در شرایطی خاص انجام می شود. اصول نصب کرکره اتوماتیک بدین شکل با اصول متداول ، اندکی متفاوت است.

نصب کرکره اتوماتیک به دو صورت عمودی و افقی انجام می شود که نصب آن به صورت عمودی متداول تر است. در کمتر مواردی شاهد نصب کرکره اتوماتیک به صورت افقی هستیم. به هر حال نصب کرکره برقی به هر شکل که انجام می شود ، باید به صورت اصولی و با رعایت دستورالعمل ها باشد.

گزارشات نشان می دهد که افراد زیادی در سال های اخیر به علت اقدام به نصب کرکره برقی دچار آسیب دیدگی شده اند. بنابراین افرادی که فاقد مهارت و تخصص لازم در زمینه نصب کرکره برقی هستند ، نباید به انجام این کار اقدام کنند. نصب کرکره برقی را به دست نصابان حرفه ای و مجرب بدهید.

کرکره اتوماتیک افقی

نصب کرکره برقی افقی باید بر اساس دستورالعمل ها و رعایت نکات مهم انجام شود. کرکره اتوماتیک افقی متشکل از نوارهای عمودی است که توسط موتور پیرامون محور مرکزی به راست و چپ پیچیده شده تا پرده ای مستحکم بر روی درب قرار بگیرد.

تیغه های عمودی در این کرکره در اغلب موارد از جنس آلومینیوم و یا فولاد هستند که توسط کپس ها به همدیگر وصل شده اند. کپس ها نقش بسیار مهمی در حرکت تیغه ها و سوا نشدن آنها از یکدیگر دارند. کرکره اتوماتیک افقی توسط موتور کار می کند. در زمان قطعی برق ، امکان باز و بسته شدن کرکره اتوماتیک توسط باتری پشتیبان وجود دارد.

کاربرد کرکره اتوماتیک افقی

نصب کرکره برقی افقی در مکان های مختلفی همانند خانه های مسکونی ، ساختمان های تجاری ، گلخانه ها ، تراس ها ، استخرهای رو باز ، هتل ها ، رستوران ها و کافی شاپ ها و ... انجام می شود. کرکره اتوماتیک افقی این امکان را فراهم می کند که سقف بسیاری از این مکان ها را بتوان به صورت متحرک درآورد تا در شرایط دلخواه به باز کردن کرکره و برداشتن سقف اقدام نمود تا این مکان ها به حالت یک مکان روباز و بدون سقف در بیایند.

نصب کرکره اتوماتیک افقی به عنوان سقف مکان هایی همانند رستوران ، کافی شاپ ، استخر و ... می تواند در جذب مشتری تأثیر بسزایی داشته باشد. زیرا حالتی رمانتیک و جذاب را در زمان صرف غذا و یا خوردن نوشیدنی ها و ... ایجاد می کند.

مزایای نصب کرکره برقی افقی

استفاده از کرکره اتوماتیک افقی ، مزایای مختلفی دارد که برخی از آنها همان مزایای نصب کرکره اتوماتیک عمودی است. برخی از این مزایا را مرور می کنیم :

افزایش امنیت : کرکره اتوماتیک افقی با استحکام و مقاومتی که دارد ، موجب افزایش امنیت می شود. افراد غیرمجاز برای عبور از کرکره برقی افقی کار بسیار دشواری دارند و در اغلب مواقع از انجام این کار ناتوان هستند. کرکره برقی در مدل های مختلفی وجود داشته که برخی از آنها ، دید محیط داخلی را از بیرون کور می کنند تا امکان دیدن محیط داخل از بیرون وجود نداشته باشد.

تنظیم روشنایی محیط به دلخواه : با استفاده از کرکره اتوماتیک می توان میزان نور ورودی به داخل محیط را کنترل نمود. با نصب کرکره برقی های دارای تیغه های حفره دار می توان شرایط را برای ورود نور به داخل فراهم نمود. برخی از کرکره برقی ها دارای تیغه های شفاف هستند که به طور کلی امکان نمایش ویترین و دکور داخلی را در زمان بسته بودن فراهم می کنند.

مقاومت در برابر شرایط نامساعد جوی : نصب کرکره برقی افقی موجب می شود که عواملی همانند باد و طوفان و ... موجب آسیب وارد کردن به شیشه های درب و پنجره نشود. لذا مغازه ها و فروشگاه هایی که دارای کرکره برقی هستند ، با بارش باران و برف شدید و یا طوفان و ... نگران متحمل شدن خسارت نخواهند بود.

کنترل نویز : کرکره اتوماتیک افقی همانند کرکره اتوماتیک عمودی از ورود سرو صدا به داخل محیط جلوگیری می کند. لذا برای ساختمان های موجود در خیابان های شلوغ می توان کرکره برقی نصب نمود تا آلودگی صوتی به داخل انتقال پیدا نکند.

زیبایی سازه های مختلف : زمانی که تراس های خانه ها و یا سایر مکان ها دارای کرکره برقی افقی در قسمت سقف خود باشند ، زیبایی خاصی ایجاد می کنند که موجب جذابیت چندین برابری نمای آنها می شود.

مقاومت در مقابل آتش سوزی : نصب کرکره برقی افقی موجب افزایش ایمنی در برابر حوادثی همانند آتش سوزی می شود. احتمال گسترش و پیشروی آتش سوزی به طرف دیگر کرکره برقی ، به دلیل مقاومت بالای کرکره برقی کاهش پیدا می کند.

باز و بسته شدن کرکره اتوماتیک افقی

زمانی که کرکره برقی به شکل افقی سوار می شود ، تمامی بار تیغه ها بر روی لبه پایینی ریل وارد می شود و این مسئله موجب افزایش اصطکاک میان تیغه ها و لبه پایینی می شود. در نتیجه ، به مرور زمان ممکن است برخی از تیغه ها سائیده شده و خراب شوند.

در کرکره برقی عمودی ، موتور موجب باز و بسته شدن یکنواخت کرکره می شود. اما در کرکره برقی افقی ، ممکن است با مشکل باز و بسته نشدن کرکره به صورت یکنواخت مواجه باشیم. لذا برای طراحی و پیاده سازی کرکره اتوماتیک افقی حتماً بایستی مکانیزم خاصی را درنظر گرفت که سازندگان و نصابان حرفه ای کرکره برقی حتماً به این مسئله توجه دارند.

در چه مواردی نصب کرکره برقی افقی توصیه می گردد ؟

اولویت نصب کرکره اتوماتیک همواره با حالت نصب عمودی است. اما در مواردی نصب کرکره در راستای افقی مشکلی ندارد :

- سازنده و نصاب کرکره برقی به اندازه ای تخصص داشته باشد که مکانیزم ایده آلی برای باز و بسته شدن کرکره درنظر بگیرد.

- باز و بسته شدن کرکره برقی در طول روز به دفعات محدودی انجام شود.

- عرض ورودی آنچنان بزرگ نباشد تا تیغه های کرکره برقی به اصطلاح رایج ، شکم بدهند.

- اگر کرکره برقی قرار باشد در سقف نصب شود ، چاره ای به جز نصب کرکره برقی افقی نمی باشد.

- اگر برای کرکره برقی یک ریل بسیار قدرتمند و مستحکم تعبیه شود ، می توان کرکره اتوماتیک را به صورت افقی تعبیه کرد و اطمینان داشت که مشکلی ایجاد نمی شود.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما