سقف شیشه ای

سقف شیشه ای ، یکی از لوکس ترین طراحی های درنظر گرفته شده برای سقف های سازه های مختلف است که این سازه ها را منحصر به فرد می کند.

سقف شیشه ای ( اسکایلایت ) چیست ؟

اگر به یاد داشته باشید در گذشته ، نورگیرهای شیشه ای را در سقف ساختمان ها به منظور روشن نمودن فضای داخل خانه ایجاد می نمودند. در عرصه ی جدید ، این نورگیرهای قدیمی به شکل مدرن و پیشرفته ای درآمده اند و سقف های شیشه ای یا sky light را بوجود آورده اند که تمامی سقف را پوشش می دهد.

این سقف ها بسیار شیک و لاکچری بوده و در مراکز مختلفی نصب می شوند. اخیراً شیشه های سکوریت برای مصارف گوناگونی از جمله درب های ورودی و خروجی ، پارتیشن بندی ها ، نما ، نورگیرها و ... مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مصارف شیشه های سکوریت ، سقف یا اسکایلایت می باشند.

انواع اسکایلایت کدام است ؟

سقف شیشه ای در دو نوع ثابت و متحرک می باشد که با توجه به مکان نصب آنها و سلیقه کارفرما می توان هر یک از آنها را پیاده سازی نمود. به طور کلی می توان این سقف ها را به اشکال مختلفی پیاده سازی نموده و طرح های مختلفی برای آن درنظر گرفت.

اصول کلی در طراحی این سقف ها این است که به نوع ساختمان ، ساختار ساختمان ، کاربری ساختمان ، قوانین ساختمان سازی و فرهنگ مردمان آن منطقه و ... توجه نمود. با توجه به این موارد می توان مدل های مختلفی از این سقف های مدرن و لوکس را پیاده سازی نمود.

مزایای اسکایلایت چیست ؟

این سقف ها می توانند نمای داخلی و خارجی سازه را به شدت زیبا و شیک کنند. اغلب سازه های جدید و مدرن با توجه به نوع کاربری خود از سقف شیشه ای بهره می برند.

این سقف ها موجب می شوند که نور خورشید به داخل ساختمان انتشار پیدا کند. همین مزیت خود دارای فواید زیادی است. تمامی گل و گیاهان موجود در خانه از نور خورشید استفاده می کنند و رشد بهتری خواهند داشت. همچنین افراد حاضر در محیط داخل از ویتامین D بهره برده که برای سلامتی جسمی و روحی افراد مفید است.

روشن شدن داخل محیط موجب استفاده کمتر از تجهیزات روشنایی می شود و این مسئله در کاهش مصرف انرژی مؤثر است. بهره مندی از نور طبیعی ، لذتی منحصر به فرد داشته و حس کاملاً متفاوتی با بهره مندی از نورهای تجهیزات روشنایی دارد.

شما می توانید سازه های مختلف خود را با نصب درب اتوماتیک ، اسکایلایت ، نمای شیشه ای ، حمام های شیشه ای و ... مدرن و جذاب کنید.

اهمیت بهره مندی از سقف شیشه ای در نمای داخلی

امروزه اهمیت زیادی به دکوراسیون داخلی ساختمان ها با کاربری های مختلف داده می شود. تمامی ساختمان های مسکونی ، اداری ، تجاری ، مطب ها و ... به زیبایی دکوراسیون خود اهمیت داده و زیبایی دکوراسیون را در آرامش روحی و تقویت روحیه و جذب مشتری مؤثر می دانند.

یکی از شیوه های مبتکرانه و نوین برای دیزاین داخلی ، الهام گرفتن از طبیعت می باشد. در این راستا پیاده سازی سقف های فوق می تواند اثرگذار بوده و چنین دکوراسیونی ( برگرفته از طبیعت ) را ایجاد نماید.

آیا اسکایلایت ها مقاوم هستند ؟

اگر در ارتباط با مقاومت سقف شیشه ای تردید دارید ، باید بگوییم که بر خلاف تصور این سقف ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند. فریم ها و قاب های مورد استفاده در این سقف ها از جنس فلز بسیار مقاوم و مستحکم هستند که توانایی بالایی در تحمل وزن دارند.

شیشه های به کار رفته در اسکایلایت در کوره تحت حرارت بالا قرار گرفته اند. لذا به هیچ عنوان تغییرات دمایی و عوامل نامساعد جوی موجب صدمه دیدن آنها نمی شود. این شیشه ها عایق صوت و انرژی می باشند. امکان انتخاب شیشه ها با طرح های مختلف برای این سقف ها وجود دارد.

با توجه به ضخامت مناسب و بافت خاصی که این شیشه ها دارند در مقابل وارد شدن ضربه ، پایداری و مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داده و هرگز دچار مشکل نمی شوند. محال است که شما شاهد کوچکترین ترکی بر روی این شیشه ها باشید.

با کاربردهای سقف شیشه ای آشنا شوید :

پیاده سازی این سیستم برای سازه های مختلفی امکان پذیر است. چندین مورد از مراکزی که از این سقف ها استفاده می کنند ، مکان های زیر هستند :

  • رستوران ها ، کافی شاپ ها ، هتل ها
  • باغ و باغچه ها برای گرم کردن فضای خود در فصول سرد
  • حیاط خلوت و تراس ها
  • استخرها و سالن های ورزشی
  • برخی از مکان های تفریحی و گردشگری
  • و ...

استفاده از سقف شیشه ای در هر یک از مکان های گفته شده مزایای بسیار زیادی خواهد داشت که می توان به حفظ انرژی ، کاهش انتقال آلودگی صوتی ، ایجاد حس آرامش و تقویت اعصاب ، زیبایی نمای داخلی ، نورپردازی مناسب و ... اشاره نمود.

  • این مسئله مهم را به خاطر داشته باشید که نصب و پیاده سازی چنین سیستم هایی به تجربه و تخصص بسیار بالا نیازمند است و نباید توسط هر شرکت تازه کار و غیرحرفه ای انجام شود. رعایت اصول ایمنی و استانداردهای کیفی ، مسئله بسیار مهمی در ارتباط با این سیستم ها است که باید از سوی شرکت نصاب و مجری این سیستم مورد توجه واقع شود. پیش از انتخاب شرکت مجری این سیستم باید تحقیقات زیادی انجام داده و نمونه کارهای آنها را ملاحضه بفرمایید.

قیمت سقف شیشه ای

فاکتورهایی همچون جنس شیشه ، ضخامت شیشه ، طرح شیشه ، میزان درخشندگی شیشه ، ابعاد سقف ، چند قطعه بودن شیشه ها و ... بر قیمت این سیستم زیبا و لوکس اثر می گذارد. یکی از عوامل اثرگذار در قیمت این سیستم ، متحرک بودن یا ثابت بودن سقف است. همانگونه که انتظار می رود اسکایلایت متحرک از قیمت بالاتری برخوردار بوده زیرا این نوع اسکایلایت نیازمند تجهیزات بیشتر و دقت ساخت بالاتری است.

چنانچه هر گونه ابهام یا سؤالی در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان ایپاکو مشاوره نمایید. این کارشناسان صبورانه به تمامی سؤالات شما پاسخ می دهند.

 

 

محتوای بیشتر در این بخش: « کرکره برقی هوشمند بالکن شیشه ای »

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما