درب اتوماتیک مناسب برج یا مجتمع

درب اتوماتیک مناسب برج یا مجتمع باید با درنظر گرفتن فاکتورهای مختلفی خریداری شود. در ادامه به صورت مفصل به این مسئله می پردازیم.

ضرورت توجه به انتخاب بهترین مدل درب اتوماتیک

امروزه در مکان های مختلفی شاهد استفاده از انواع درب اتوماتیک هستیم. مغازه ها ، فروشگاه ها ، سالن های ورزشی ، ادارات ، پاساژها و ... از جمله مکان هایی است که از درب اتوماتیک استفاده می کنند. یکی از کاربردهای درب اتوماتیک ، نصب در مجتمع های مسکونی و برج ها است.

درب اتوماتیک نه تنها در برج های لوکس و جدید ، بلکه در برج ها و مجتمع های قدیمی مورد استفاده قرار گرفته است. مزایای نصب این درب ها سبب شده است که در بخش های مختلف این مکان ها از درب اتوماتیک به جای درب های قدیمی استفاده کنند.

درب های اتوماتیک در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند که هر یک بنابر ویژگی هایی که دارند برای مکانی خاص مناسب می باشند. در هنگام انتخاب مدل های مختلف درب اتوماتیک باید به مکان نصب درب ، حجم تردد از درب ، کیفیت متریال درب ، طول عمر درب و ... توجه نمود. انتخاب نوع درب اتوماتیک مناسب برای مکان موردنظر ، اهمیت بسیار زیادی دارد.

پیشنهاد ما این است که انواع درب اتوماتیک موردنیاز خود را از مجموعه ایپاکو ( بزرگترین تولیدکننده درب اتوماتیک و کرکره برقی ) خریداری نمایید.

انواع درب اتوماتیک مناسب برج یا مجتمع کدامند ؟

مناسب ترین درب ها برای این مکان ها شامل درب شیشه ای کشویی ، سوئینگ ، تاشو و چرخشی و ... می باشند.

درب برقی شیشه ای کشویی برای مجتمع

این درب ها خود در چندین مدل بوده که برخی از آنها قدیمی تر و برخی از مدل های جدید و پیشرفته هستند. در بسیاری از برج ها یا مجتمع ها شاهد استفاده از درب های اسلایدینگ یا کشویی قدیمی هستیم. درب های کشویی که در برج ها یا مجتمع ها مورد استفاده قرار می گیرد ، ممکن است به صورت تک لت و یا چند لت باشد.

یکی از مزایای استفاده از این درب ها این است که در زمان اضطراری می توان با فشردن درب به باز نمودن درب ها اقدام نمود و مشکل قطعی برق برای باز شدن درب ها را بدین ترتیب جبران نمود.

یکی از بهترین مدل های درب اتوماتیک مناسب برج یا مجتمع ، اسلایدر فرانسوی است. این درب ها معمولاً از 4 پانل برخوردار هستند که دو مورد از آنها فیکس و دو مورد دیگر ، متحرک است.

درب تسلکوپی برای برج ها یا مجتمع ها

درب های تلسکوپی را بیشتر برای مجتمع های تجاری یا اماکن عمومی مورد استفاده قرار می دهند. دلیل انتخاب درب تلسکوپی برای این مکان ها این است که امکان تردد چندین نفر از درب وجود داشته باشد ، بدون اینکه ترافیکی ایجاد شود. درب های تلسکوپی دارای چندین لت می باشند.

این درب ها در چندین حالت مختلف قابل تنظیم هستند که شامل اتوماتیک ، همواره باز ، نیمه باز ، همواره بسته ، عدم امکان ورود و عدم امکان خروج می باشند. امنیت درب های تلسکوپی بالا بوده و از این حیث ، وضعیت خوبی دارند. بنابراین یکی از گزینه های درب اتوماتیک مناسب برج یا مجتمع ، درب تلسکوپی می باشد.

درب شیشه ای تاشو برای مجتمع ها و آپارتمان ها

اصلی ترین حسن درب تاشو این است که به فضای زیادی برای به کار رفتن و سوار شدن در دهانه نیاز ندارد. این درب بیشترین فضا را برای تردد بوجود می آورد. به همین علت اگر این درب ها را در برج ها و آپارتمان ها نصب کنند ، ورود و خروج افراد بسیار آسان و بی دغدغه می شود.

این درب ها از دو یا چند پنل تشکیل شده اند. امکان پیاده سازی لت های درب به صورت یکطرفه و یا دوطرفه وجود دارد. نصب درب و تنظیمات آن را به صورتی انجام داده تا ترددکنندگان دید ایده آلی از درب و جهت حرکت آن داشته باشند. در برج ها یا مجتمع های جدید و لوکس معمولاً کمتر از این درب استفاده شده و از سایر درب های اتوماتیک که پیشرفته تر و شیک تر هستند ، استفاده می کنند.

درب شیشه ای چرخشی ، از انواع درب اتوماتیک مناسب برج یا مجتمع

اگر به صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ انرژی فضای داخلی مجتمع یا برج اهمیت زیادی می دهید ، از درب شیشه ای چرخشی استفاده نمایید. درب های چرخشی از نظر ظاهری ، بسیار شیک و زیبا هستند و پرستیژ خاصی را به نمای برج یا مجتمع می دهند.

یکی از ویژگی های مهم برای درب های مجتمع یا برج ، امنیت است. اگر امنیت برج ها یا مجتمع های مسکونی پایین باشد ، مشکلات زیادی برای ساکنین بوجود می آید. درب های شیشه ای چرخشی از امنیت قابل قبولی برخوردار است و در صورت تمایل می توان قابلیت های امنیتی بیشتری برای آن درنظر گرفت.

درب های چرخشی ، انتخاب مناسبی برای برج های لوکس و جدید است. این مورد از انواع درب اتوماتیک مناسب برج یا مجتمع ، دارای چند لت است که همگی متصل به یک میله مستحکم استوانه ای می باشند که در پیرامون آن چرخش دارند و فضای لازم را برای تردد ایجاد می کنند.

درب شیشه ای سوئینگ برای برج و مجتمع

یکی دیگر از انواع درب های مناسب برای این مکان ها ، درب سوئینگ می باشد که به شکل لولایی اجرا می شود. این درب ها در زمان وصل بودن جریان برق به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود. درب های سوئینگ برای مجتمع ها و برج هایی که آنچنان تردد بالایی ندارند ، مناسب است.

 برخی از مجتمع ها دارای چندین واحد بوده و می توان درب سوئینگ را برای آنها نصب نمود. اما برای مجتمع هایی با تعداد ساکنین زیاد ، بهتر است از دیگر انواع درب اتوماتیک استفاده نمود. درب های سوئینگ به صورت تک لت و دولت می باشد. در بخش فوقانی و تحتانی درب از سنسورهایی استفاده شده که امکان چرخش خودکار را فراهم کنند.

  • با چندین مورد از بهترین های درب اتوماتیک مناسب برج یا مجتمع آشنا شدید. حال با توجه به عواملی که ذکر نمودیم به انتخاب درب اتوماتیک مناسب برج یا آپارتمان خود اقدام نمایید.

 

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما