درب اتوماتیک تلسکوپی مطلب ویژه

درب اتوماتیک تلسکوپی از عملکردی مشابه با درب شیشه ای کشویی برخوردار است. این درب دارای چندین لت می باشد.

ویژگی های درب برقی تلسکوپی

این درب برای مکان هایی با عرض کم مناسب می باشد.

درب تلسکوپی از سیستم هوشمندی برخوردار است که از برخورد درب با افراد جلوگیری می کند.

حرکت درب با سرعت مناسبی صورت گرفته و به علت بهره گیری از چرخ دنده های پلیمری ، حرکتش روان است.

این درب ها این خاصیت را دارا می باشند که از ورود آلودگی به داخل ساختمان جلوگیری می کنند.

درب اتوماتیک تلسکوپی بر اساس فناوری های مدرن ساخته می شود.

این درب از سیستمی در بردارنده مکانیزم الکترونیکی و مکانیکی با عملکردهای مختلفی تشکیل شده است.

بررسی مدل های مختلف درب برقی تلسکوپی

درب های تلسکوپی در چندین مدل طراحی و تولید می شوند.

درب دو لت ثابت – چهار لت متحرک 

این درب دارای 2 لنگه ثابت و 4 لنگه متحرک است که بیشترین مقدار بازشو را برای تردد فراهم می کند. در این مدل ، لنگه های فیکس در مجاورت لنگه های غیرفیکس تعبیه می شوند. لنگه های غیرفیکس به گونه ای حرکت می کنند که با نظم کاملی به صورت دقیق بر روی لنگه های فیکس و ثابت قرار می گیرند.

درب اتوماتیک تلسکوپی شیشه ای ( یک لت ثابت – دو لت متحرک )

این درب همانگونه که از نامش پیداست دارای یک لت فیکس و دو لت غیرفیکس است. مقدار بازشوی درب به میزان " دو – سوم " است. لت های غیرفیکس بر روی پانل لت فیکس قرار می گیرند. بدین ترتیب فضای مناسبی برای تردد در اختیار عابرین قرار می گیرد.

درب چهار لت متحرک – فاقد لت ثابت 

گاهی ورودی مکان های مختلف به صورتی می باشد که کار گذاشتن اسلایدینگ ها با پانل فیکس ، سبب دشوار شدن تردد می شود. بنابراین برای این مکان ها باید دربی نصب شود که لت ثابت یا فیکس نداشته باشد. در این مدل ، لت های غیرفیکس در دیواره های کناری حرکت می کنند.

درب اتوماتیک تلسکوپی شیشه ای ( دو لت متحرک )

این درب ، تنها دارای دو لت غیرفیکس می باشد. در نتیجه ، از دیوارهای کناری جهت حرکت پانل لت های غیرفیکس کمک گرفته می شود. در این نوع درب ، دو لت غیرفیکس وجود داشته و لت فیکسی وجود ندارد. برای دهانه های باریک و کم عرض ، درب تلسکوپی دو لت متحرک مناسب می باشد.

  • موارد گفته شده تنها چندین مدل از درب های تلسکوپی می باشند. تنوع مدل های این درب بسیار زیاد است و با توجه به مکان نصب ، از مدل های مختلفی از این درب ها استفاده می کنند.

چرا درب تلسکوپی ؟

هنگامی که حجم بالایی از تردد را داریم ولی فضای کمی برای نصب درب وجود دارد ، نصب درب اتوماتیک تلسکوپی می تواند بهترین راهکار باشد. در مکان هایی که در فضای موجود برای نصب درب اتوماتیک با مشکل مواجه هستیم ، بهتر است درب برقی تلسکوپی را نصب کنیم.

درب تلسکوپی ، امکان تردد در حجم بالا را فراهم می کند. عبور و مرور از این درب به سرعت صورت می گیرد. برای ورودی های باریک و کم عرض که نیاز به فضای مناسبی برای عبور و مرور می باشد ، نصب درب تلسکوپی می تواند بهترین گزینه باشد. حرکت لت های این درب با توجه به مدل آن ، در دو طرف و یا یک طرف انجام می شود.

نصب این درب برای مکان هایی انجام می شود که نیاز به ورودی بزرگ و پهن می باشد ، اما ویژگی ساختاری مکان موردنظر ، امکان تشکیل چنین ورودی را فراهم نمی کند.

عملکرد درب اتوماتیک تلسکوپی

عملکرد این درب ها با توجه به نوع آن ، کمی متفاوت است. به طور کلی ، لت ها به طور کشویی در ادامه یکدیگر حرکت می کنند به گونه ای که یکی از آنها در جلوی لت دیگر وجود دارد و سرانجام در کناره ها جمع می گردند.

درب های تلسکوپی امکان اتصال به سیستم کارتخوان ورودی به انضمام میکروپروسسور ویژه که هماهنگ با ریموت یا رادار می باشند را دارا می باشند. درب های 4 لته را برای ورودی های عریض تر مورد استفاده قرار می دهند. درب های 2 لته را برای ورودی های باریکتر و کم عرض تر مورد استفاده قرار می دهند.

عملکرد درب تلسکوپی مثل درب کشویی می باشد. اما در درب های تلسکوپی به دلیل بهره مندی از ورودی بزرگتر از لت های بیشتر استفاده می شود. این مسئله سبب می شود که درب اتوماتیک تلسکوپی ، 70 درصد از عرض را برای تردد به صورت بازشو در اختیار ترددکنندگان قرار دهد.

کاربرد درب تلسکوپی

  • در مراکز تفریحی همانند سینماها ، هتل ها ، رستوران ها ، موزه ها و ...
  • در مراکز اداری همانند مؤسسات مالی و اعتباری ، بانک ها ، سازمان های دولتی و ...
  • در مراکز خرید مانند فروشگاه های زنجیره ای ، مجتمع های تجاری ، نمایشگاه ها و ...
  • در بسیاری از اماکن عمومی مانند فرودگاه ها ، ایستگاه های قطار و ...
  • در مراکز درمانی مانند بیمارستان ها ، آزمایشگاه ها ، داروخانه ها و ...

مزایای مهم این درب: 

  • تردد آسان و بی دردسر
  • جلوگیری از هدررفت انرژی
  • افزایش زیبایی نمای ساختمان با درب اتوماتیک تلسکوپی
  • حفظ بهداشت و پیشگیری از انتقال آلودگی ها
  • ایجاد حداکثر فضا برای تردد
  • و ...

خرید درب تلسکوپی

این درب ها دارای منبع برق اضطراری می باشند. یعنی در زمان قطعی برق ، امکان ورود و خروج از درب به لطف باتری UPS تعبیه شده برای درب ، وجود دارد. درب تلسکوپی را می توان در وضعیت های مختلف تنظیم نمود.

این درب ها با سایر درب های اتوماتیک در ظاهر فیزیکی و فرمت عملکرد ، متفاوت می باشند. با توجه به حساسیت درب اتوماتیک تلسکوپی برای خرید آن باید از شرکت های معتبر و حرفه ای در این زمینه اقدام نمود.

ایپاکو از مهندسان و متخصصانی برخوردار است که در طراحی و تولید درب های تلسکوپی به صورت استادانه و حرفه ای عمل نموده و باکیفیت ترین و مقاوم ترین درب را به مشتریان گرامی تحویل می دهند.

درب تلسکوپی آسانسور

درب تلسکوپی آسانسور شیک‌ترین و منحصر به فردترین دربی است که می‌توان برای مکان‌هایی نظیر آسانسور از آنها استفاده کرد. درب تلسکوپی آسانسور در مدل‌های مختلفی انتخاب می‌شود. شما می‌توانید از متریال‌های شیشه‌ای و حتی فلزی برای ساخت درب‌های آسانسور بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید. حتی در بسیاری از مواقع از ترکیب ۲ متریال برای ساخت یک درب مدرن و شیک استفاده می‌شود. معمولا بیشتر درب‌های تلسکوپی که به تولید می‌رسند از جنس شیشه هستند. حال این شیشه‌ها در داخل یک قاب آلومینیومی قرار گرفته و امنیت آن فضا را ایجاد می‌کنند. شاید از نظر شما شیشه مقاومت چندانی ندارد و با استفاده از شیشه امنیت برقرار نمی‌شود. سکوریت به عنوان یکی از مقاوم‌ترین شیشه‌هایی است که در برابر تمامی شرایط به ویژه ضربه‌های سنگین استحکام بالایی دارد. برای ساخت درب تلسکوپی آسانسور نیز از شیشه‌های مقاومی نظیر سکوریت استفاده می‌کنند.

همانگونه که مستحضرید، برای مکان‌هایی نظیر آسانسور به کارگیری درب‌های معمولی به سبب محدودیت در عرض ورودی امکان‌پذیر نیست. از این رو درب تلسکوپی آسانسور مناسب‌ترین و کاربردی‌ترین درب برای استفاده راحت می‌باشد. چرا که مکانیزم باز و بسته شدن این درب‌ها به صورت تلسکوپی یا مشابه درب‌های کشویی است که هیچ احتیاجی به وارد شدن درب به دیواره جانبی نیست. به راحتی قابل استفاده هستند و از نظر زیبایی رقیب ندارند. با به کارگیری این درب‌ها در فضای ورودی آسانسور صرفه‌جویی می‌شود. این دسته از درب‌های اتوماتیک متشکل از تعدادی لت هستند که در کنار یکدیگر جمع می‌شوند. برخلاف مدل‌های کشویی که در داخل دیوارهای جانبی قرار می‌گیرند، اما لت‌‌های مختلف درب آسانسور هنگام باز شدن روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. حال تعداد لت‌ها نیز به تناسب ابعاد درب می‌تواند متفاوت باشد و حتی هنگام خرید می‌توانید به تعداد لت درب آسانسور مدل تلسکوپی توجه داشته باشید.

قیمت درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی یکی از بی‌نظیرترین درب‌های خودکار است که در بسیاری از مکان‌ها کاربرد دارد. مدل‌های تلسکوپی درب‌های اتوماتیک هم اکنون در بازار مورد توجه قرار گرفته‌اند. به دلیل مزایای بسیار زیاد مدل‌های تلسکوپی که می‌توان برای مکان‌هایی با محدودیت ورودی آنها را به کار برد، خرید و تقاضای این درب‌ها نیز روز به روز افزایش می‌یابد. بد نیست شما کاربران عزیز هنگام خرید به بررسی قیمت درب اتوماتیک تلسکوپی بپردازید.

درب اتوماتیک تلسکوپی در متریال‌های مختلف شیشه‌ای و فلزی مناسب استفاده برای مکان‌های مختلف تولید می‌شود. شما کاربران عزیز باید توجه داشته باشید که برای چه مکانی نیاز به درب اتوماتیک تلسکوپی دارید، در نتیجه متریال آن را انتخاب می‌کنید. برای بسیاری از مکان‌ها نیز انتخاب متریال هیچ محدودیتی ندارد و به تناسب سرمایه خود می‌توانید یک متریال مقرون به صرفه‌تر را در نظر بگیرید.

تعداد لت‌های درب اتوماتیک تلسکوپی از دیگر پارامترهایی است که روی قیمت آن تاثیر دارد. درب‌های تلسکوپی در لت‌های مختلفی بر اساس ابعاد درب به تولید می‌رسند. هر چقدر تعداد لت‌ها بیشتر باشد، بدون شک قیمت درب اتوماتیک مدل تلسکوپی نیز افزایش می‌یابد.

ابعاد درب اتوماتیک تلسکوپی را نیز در نظر قرار دهید. قطعاً برای مراکز تجاری بزرگ که تردد در آنجا زیاد است، از درب‌هایی با ابعاد بزرگتر نیز استفاده می‌شود. حال درب‌هایی که ابعاد بزرگ‌تری دارند، بدون شک قیمت آنها نیز بیشتر خواهد بود.

زیبایی یکی از مهمترین پارامترهایی است که شاید کمتر کسی به آن توجه داشته باشد. قطعاً درب‌های تلسکوپی خود به سبب مدل خاصی که دارند زیبا و منحصر به فرد هستند. حال ممکن است این درب‌ها را از نظر طراحی روی بدنه با صدها طرح مختلف روانه بازار کنند که این مسئله روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

شرکت تولید کننده درب اتوماتیک را در نظر قرار دهید که تولیدات شرکت‌های معتبر قیمت بالاتری دارند. حال همین شرکت‌های معتبر درب‌هایی را با کیفیت مطلوب‌تر روانه بازار می‌کنند.

قیمت درب شیشه ای تلسکوپی

درب شیشه‌ای تلسکوپی یک درب مطرح و پرکاربرد است. امروزه در بسیاری از مکان‌های تجاری، بانک‌ها و حتی برای ساخت آسانسور از این درب‌ها استفاده می‌شود. شما کاربران عزیز هنگام خرید باید به بررسی قیمت درب شیشه‌ای تلسکوپی بپردازید. حال این قیمت تحت تاثیر پارامترهای بسیار متعددی قرار دارد. با بررسی تک تک این پارامترها در می‌یابیم که ارزش درب شیشه‌ای چقدر است؟

یکی از مهمترین پارامترهایی که روی قیمت درب شیشه‌ای تلسکوپی تاثیر می‌گذارد، نوع مدل آن است. درب‌های تلسکوپی خود در مدل‌های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک طراحی می‌شوند. مدل‌های نیمه اتوماتیک به گونه‌ای هستند که تا ۹۰ درجه به صورت دستی می‌توان آنها را باز کرد. مدل‌های اتوماتیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملاً اتوماتیک هستند و بدون دخالت افراد خود به صورت خودکار باز و بسته می‌شوند. در ساختار این درب‌ها فن‌هایی تعبیه کرده‌اند که مهم‌ترین دلیل اصلی باز و بسته شدن درب‌ها است.

به وزن درب شیشه‌ای تلسکوپی نیز توجه داشته باشید. بدون شک درب‌های تلسکوپی شیشه‌ای بر اساس مشخصات مختلفی که دارند، وزن آنها نیز متفاوت خواهد بود. هر چقدر ابعاد درب شیشه‌ای بیشتر باشد، بدون شک وزن آن نیز افزایش می‌یابد. حال نوع شیشه‌ای که برای ساخت این درب‌ها استفاده می‌کنند نیز روی وزن آن تاثیر بسیار فراوانی خواهد گذاشت. حتی اگر ضخامت درب بیشتر باشد، قطعاً وزن آن افزایش می‌یابد.

به جنس درب شیشه‌ای تلسکوپی نیز توجه کنید. قطعاً درب‌های شیشه‌ای یکی از مطرح‌ترین درب‌های تلسکوپی هستند که برای زیبایی یک فضا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. شیشه‌های مقاوم بسیار زیادی هستند که برای ساخت درب‌های تلسکوپی شیشه‌ای می‌توان از آنها استفاده کرد. معمولاً بیشتر تولید کنندگان از سکوریت با مقاومت بالا برای ساخت این درب‌ها استفاده خواهند نمود. حال همین نوع شیشه مهمترین پارامتر تاثیرگذار روی قیمت درب شیشه‌ای مدل تلسکوپی است.

درب تلسکوپی پارکینگ

درب تلسکوپی پارکینگ هم اکنون به عنوان یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین درب‌های اتوماتیک شناخته می‌شود. این درب‌های برقی ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فردی دارند. در واقع این ویژگی‌ها باعث محبوبیت درب تلسکوپی و برتری آنها نسبت به مدل‌های دیگر است. این درب‌ها توسط کنترل الکترومکانیکی به راحتی مدیریت می‌شوند. دز ساختار این درب‌ها اپراتور، فریم و قطعات اصلی درب نصب شده‌اند. درب تلسکوپی پارکینگ خود در ابعاد بزرگی ساخته می‌شود اما در مدل‌های یک طرفه، دو طرفه و حتی چند لنگه هستند. معمولاً برای پارکینگ به ویژه پارکینگ‌های عمومی نیاز به درب‌هایی با ابعاد بیشتر است. بدون شک به کارگیری درب تلسکوپی پارکینگ علی رغم اینکه امنیت را بالا می‌برد، باعث زیبایی آن فضا نیز می‌شود. راحتی استفاده از این درب‌ها به عنوان مهم‌ترین مزایای آنها به شمار می‌رود. در واقع با فرآیند باز و بسته شدن درب به طور خودکار انجام می‌شود.

با به کارگیری این درب‌ها در فضای مورد نظر صرفه‌جویی می‌کنید. برای مکان‌هایی که ‌نمی‌توان درب‌های معمولی را به سبب محدودیت فضا به کار برد، می‌توانید درب تلسکوپی پارکینگ را انتخاب کنید. زیبایی نیز از مهمترین ویژگی‌های این درب‌ها به شمار می‌رود. جدا از مدل حتی متریال استفاده برای ساخت این درب‌ها نیز روی زیبایی آنها تاثیر می‌گذارد. برای ساخت درب‌های تلسکوپی مناسب پارکینگ می‌توان از متریال‌های شیشه‌ای و حتی فلزی استفاده کرد. اما برای امنیت بیشتر برای مکان‌هایی نظیر پارکینگ بیشتر از فلزات برای ساخت درب‌های تلسکوپی استفاده می‌شود. چرا که متریال‌های شیشه‌ای بیشتر مناسب بانک‌ها یا حتی مراکز تجاری هستند. برای این درب‌ها نیز باید به تمامی مشخصات مختلف درب نظیر قدرت موتور آن توجه داشته باشید. یک موتور باید بتواند درب‌هایی با وزن سنگین را به راحتی باز و بسته کند.

درب سانترال

درب سانترال یکی از درب‌های نسل جدید مدرن و زیبا با قابلیت منحصر به فرد است. این درب‌ها را با نام درب وسط بازشو نیز می‌شناسند که به صورت اتوماتیک کار می‌کنند. این درب‌ها متشکل از ۲ قسمت جداگانه هستند که آنها را با نام لت می‌شناسند. در واقع درب‌های سانترال درب‌های دو لت می‌باشند که به تناسب ابعاد درب ممکن است حتی تعداد لت‌های آنها نیز کمتر یا بیشتر به تولید برسد. امروزه از این درب‌ها بیشتر برای ساخت درب‌های آسانسور استفاده می‌کنند. برای هر فضایی به ویژه آسانسور نیاز به درب‌هایی با مقاومت بالا برای برقراری امنیت است. حال در کنار امنیت، کیفیت و قدرت عملکرد نیز مورد توجه قرار دارد. امروزه زیبایی درب‌ها که روی محیط پیرامون نیز تاثیر می‌گذارد، هنگام خرید مورد توجه است. درب سانترال به عنوان یک درب پیشرفته و کاربردی از قسمت‌های مختلف چهارچوب، لت، کنتاکت، ریل، سیل، کفشک، قرقره، طناب فولادی و غیره تشکیل می‌شود.

از مهمترین مزایای درب‌های مدل سانترال می‌توان به کاهش زمان انتظار برای باز و بسته شدن درب اشاره داشت. از نظر زیبایی فوق العاده عالی هستند و حتی ایمنی بسیار بالایی نیز دارند. یک نکته بسیار مهمی که شاید کمتر کسی به آن توجه داشته باشد، صدای عملکرد درب و به ویژه درب آسانسور است. قطعاً سر و صدایی که هنگام باز و بسته شدن درب‌های اتوماتیک به وجود می‌آید، سرسام‌آور یا آزاردهنده هستند. بد نیست بدانید، درب سانترال بدون هیچ سر و صدایی باز و بسته می‌شود. البته شما باید به درب‌های تولیدی شرکت‌های معتبر نظیر شرکت ایپاکو دسترسی پیدا کنید. چرا که این مجموعه از مواد اولیه و قطعات درجه یک برای تولید محصولات خود استفاده خواهد نمود. ایپاکو درب‌های اتوماتیک خود را با رعایت استانداردهای جهانی تولید می‌کند و به همین سبب محصولات آن هم اکنون در بازار با استقبال بسیار بالایی مواجه است.

درب تلسکوپی شیشه ای

درب‌های اتوماتیک هم اکنون در مدل‌های بسیار مختلفی تولید می‌شوند. درب تلسکوپی شیشه‌ای یکی از بی‌نظیرترین انواع درب‌های اتوماتیک به شمار می‌رود. این درب‌ها همانطور که از نام آنها پیداست به صورت تلسکوپی هستند و شباهت زیادی به درب‌های کشویی دارند. مدل‌های تلسکوپی متشکل از چند تکه متحرک هستند. معمولاً لنگه‌های این درب‌ها به صورت تلسکوپی روی یکدیگر قرار خواهد گرفت. در واقع باز و بسته شدن آنها به حالت قرار گرفتن لنگه‌ها روی یکدیگر می‌باشد. همانطور که از نام این درب‌های تلسکوپی شیشه‌ای پیداست، معمولاً لنگه‌های درب از جنس شیشه‌های مقاوم انتخاب می‌شود. بدون شک شیشه‌ای بودن این درب‌ها، زیبایی آنها را بیشتر می‌کند. اپراتور این درب‌ها نیز متشکل از موتور، ریل، مرکز کنترل، غلطک و تسمه است. بدون شک موتور به عنوان اصلی‌ترین قسمت این درب‌ها شناخته می‌شود که برای حرکت دادن لنگه‌های درب به صورت افقی عملکرد دارد.

جنس شیشه‌ای درب‌های اتوماتیک در یک قاب آلومینیومی قرار می‌گیرد. برای امنیت بیشتر و مقاومت بالای این درب‌ها معمولاً از شیشه‌های سکوریت استفاده می‌کنند. چرا که سکوریت در برابر تمامی شرایط به ویژه ضربه مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. شما می‌توانید برای تمامی مکان‌هایی که در آنجا محدودیت در عرض ورودی وجود دارد از این درب‌های کاربردی استفاده کنید. این درب‌ها معمولاً از قسمت‌های مختلفی طراحی می‌شوند و بیشتر هم برای مراکزی نظیر بانک، هتل، بیمارستان و مراکز تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیبایی درب‌های تلسکوپی شیشه‌ای به عنوان مزیت اصلی آنها شناخته می‌شود. البته مکانیزم باز و بسته شدن درب‌های شیشه‌ای، عملکرد و مدل خاص آنها نیز روی زیبایی درب و در نتیجه فضای مورد نظر تاثیر بسیار بالایی دارد. به تناسب فضای موجود نیز ابعاد درب‌ها متفاوت خواهد بود و حتی می‌توان آنها را در لت‌های مختلفی انتخاب کرد. قبل از انتخاب درب تلسکوپی شیشه‌ای، باید تمامی شرایط را در نظر گرفت.

درب سکوریت تلسکوپی

پیشرفت تکنولوژی باعث روی کار آمدن مدل‌های مختلفی از درب‌های اتوماتیک نظیر درب سکوریت تلسکوپی می‌شود. پس از ظهور درب‌های کشویی با مکانیزم اتوماتیک شاهد تولید درب‌های تلسکوپی نیز هستیم. درب تلسکوپی شاید از نظر عملکرد مشابه درب‌های کشویی باشد؛ اما تا حدودی با درب‌های کشویی نیز تفاوت‌هایی دارد. مدل‌های تلسکوپی متشکل از تعدادی لت هستند که هنگام باز و بسته شدن این لت‌ها به صورت موازی روی یکدیگر جمع خواهند شد. البته درب سکوریت تلسکوپی به عنوان یک درب شیشه‌ای پرکاربرد هم اکنون سطح استقبال بالایی دارد. معمولاً درب‌های شیشه‌ای از نظر زیبایی مورد توجه قرار گرفته‌اند. این درب‌ها مدرن‌تر هستند و در برابر تمامی شرایط نیز مقاومت بالایی دارند. شیشه‌های سکوریت در‌ب‌های تلسکوپی در برابر شکستگی مقاومت می‌کنند. چنانچه این درب‌ها تحت تاثیر ضربه بالا آسیب ببینند، پس از شکستگی قطعات کوچک آنها قدرت برش نخواهند داشت.

مقاومت بالای درب‌های سکوریت در برابر گرما و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی یکی از مزایای مهم آنها به شمار می‌رود. تنوع رنگی شیشه‌های سکوریتی بسیار زیاد است و به همین سبب می‌توان برای مکان‌های مختلف درب‌های تلسکوپی سکوریتی را با تنوع رنگی متعددی مورد استفاده قرار داد. شوک‌های حرارتی هیچ آسیبی به درب‌های سکوریتی وارد نمی‌کنند و برای دکوراتیو یک متریال منحصر به فرد است. البته این درب‌های اتوماتیک خود از قطعات بسیار مختلف دیگری نظیر ریل، موتور، قاب و غیره تشکیل می‌شوند. تک تک این قطعات روی عملکرد درب تلسکوپی سکوریتی تاثیر فراوانی دارند. بدون شک، موتور به عنوان اصلی‌ترین قسمت برای افزایش مقاومت باز و بسته شدن درب بسیار مورد توجه است. برای انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین درب‌های تلسکوپی می‌توانید همین حالا با کارشناسان مجموعه ایپاکو تماس بگیرید.

درب اتوماتیک تلسکوپی از درب های مدرن و خودکار امروزی است که معمولا برای فضاهایی که دارای محدودیت هستند،کارآمد می باشد.سبک جدید طراحی ساختمان ها،کمبود فضا باعث شده است که درباره شناخت انواع درب اتوماتیک تلسکوپی و چگونگی عملکرد آن که کم ترین فضا و بالاترین بهره وری را داشته باشد،استفاده کنیم.درب اتوماتیک تلسکوپی دقیقا همان کاری که مد نظر است انجام می دهد.

شناخت انواع درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی از خانواده درب های اتوماتیک کشویی بوده و برای فضاهایی با عرض کم و نیاز به باز شدن زیاد استفاده می شود . عملکرد درب اتوماتیک تلسکوپی همانند درب های اتوماتیک کشویی ساده بوده و تنها با این تفاوت که از این نوع درب ها به منظور بازشوی بیش تر به جای دو لت از چهار لت مورد استفاده قرار می گیرد . درب های اتوماتیک تلسکوپی مناسب فضاهایی است که به دلیل عرض کم دهنه ورودی نمی توان از درب کشویی استفاده کرد . برخلاف ظاهر ساده این نوع درب ها عملکرد بازشوی متفاوت آن ها نسبت به سایر درب های کشویی مزیت فراوانی برای مشتریان ایجاد می کند .

از مزیت های درب اتوماتیک تلسکوپی می توان به بازشوی مفید ، بی صدا بودن در زمان باز و بسته شدن درب ، طراحی متفاوت و مناسب بودن برای فضاهایی با کاربردهای مختلف و عرض کم ، مقاومت و دوام بالا ، صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی سیستم سرمایشی و گرمایشی در ساختمان ، هزینه نصب و راه اندازی کم و از همه مهم تر بهره وری و کاربری راحت در ساختمان ها از مهم ترین مزیت های درب های اتوماتیک تلسکوپی محسوب می شوند .

درب اتوماتیک تلسکوپی

موارد استفاده از درب اتوماتیک تلسکوپی

  • هتل ها
  • فرودگاه ها
  • ساختمان تجاری
  • اماکن تفریحی
  • بیمارستان ها
  • اماکن دولتی
  • مراکز عمومی
  • فروشگاه های بزرگ
  • ساختمان های مسکونی
  • ایستگاه های حمل و نقل عمومی مترو

درب اتوماتیک تلسکوپی مناسب فضاهایی است که نیاز به محل ورودی عریض می باشد اما به دلیل شرایط ساختمان امکان ایجاد درب با عرض مناسب وجود ندارد، به طور کلی در صورتی که از یک دهانه کوچک نیاز به بازشوی بالا دارید به جای استفاده از درب های کشویی فعلی می توانید از درب های اتوماتیک تلسکوپی که بازشوی بالا دارند و مناسب ورودی های با عرض کم هستند، استفاده کنید .

بیشتر بخوانید:

حال که درباره شناخت انواع درب اتوماتیک تلسکوپی و چگونگی عملکرد آن اطلاعات بدست آورده اید برای اطلاعات درباره قیمت کرکره برقی وارد شوید:

انواع درب اتوماتیک تلسکوپی

درب های اتوماتیک تلسکوپی از خانواده درب های اتوماتیک کشویی می باشد که برای فضاهایی با دهانه کم عرض که نیاز به بازشوی بالایی دارند، استفاده می شوند . حداکثر بازشوی این نوع درب ها (حدود 2/3 ) دهانه ورودی را برای فضاهایی که نیاز به بازشوی بالا دارند ارائه می دهد . از انواع درب های اتوماتیک تلسکوپی می توان به :

درب اتوماتیک تلسکوپی با 1 لنگه ثابت و 2 لنگه متحرک

از این نوع درب های اتوماتیک تلسکوپی برای محیط هایی که به علت کم عرض بودن دهانه امکان نصب درب های کشویی وجود ندارد ، استفاده می شود و راه حل مناسبی خواهد بود .این نوع درب ها میزان بازشوی 2/3 عرض خواهد بود .در این نوع از درب اتوماتیک تلسکوپی  2 لنگه متحرک کشویی حرکت کرده و روی لنگه ثابت درب قرار می گیرند .

درب اتوماتیک تلسکوپی با 4 لنگه متحرک

این نوه درب های اتوماتیک راه حل مناسب برای دستیابی به حداکثر بازشوی برای ورودی های معمولی می باشد . در این نوع درب ها به ازای 2 لنگه ثابت ، 4 لنگه متحرک نیز وجود دارد و میزان بازشوی را در محیط های کم عرض افزایش می دهد .

درب اتوماتیک تلسکوپی بدون پانل ثابت با 2 لنگه متحرک

این نوع از درب های اتوماتیک تلسکوپی امکان بهره برداری از فضاهای جانبی و دیوارها را بدون استفاده از پانل ثابت فراهم می کند . معمولا برای مکان هایی که به علت عرض کم دهانه امکان نصب درب تلسکوپیک استاندارد وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد .

درب اتوماتیک بدون پانل ثابت با 4 لنگه متحرک

از این نوع درب های اتوماتیک تلسکوپی برای مکان هایی که دارای دهانه کم عرض هستند ، استفاده می شوند . نصب این نوع از درب های اتوماتیک با لنگه ثابت باعث محدودیت عرض بازشوی در محیط می شود و چون نیاز به تمام عرض دهنه دارند 4 لنگه متحرک درب روی فضای جانبی حرکت می کند . فضای جانبی مورد استفاده این نوع درب ها معمولا دیوار است .

برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد خرید انواع درب اتوماتیک تلسکوپی و کرکره برقی با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید .

اگر به دنبال درب اتوماتیک با حداکثر بازشو هستید، پیشنهاد ما درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی است. این نوع درب اتوماتیک علاوه بر مزایای سایر درب های اتوماتیک بازشو مورد نیاز شما را تامین خواهد کرد.

---------------------------------------------------------------------------

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی، یکی از بهترین گزینه ها برای اماکن با تردد بالا که نیاز به بازشوی بالاتری دارند مانند مراکز تجاری، خدماتی، بیمارستان ها و... است. این نوع در با توجه به فضا و کاربرد می تواند چندین لت داشته باشد. درب های شیشه ای تلسکوپی همانند درب های کشویی به صورت خطی می باشد با این تفاوت که سیستم این درب ها لنگه های متحرک به صورت تلسکوپی باز و بسته می شوند.

انواع درب اتوماتیک تلسکوپی

درب های اتوماتیک تلسکوپی از خانواده درب های اتوماتیک کشویی می باشد که برای فضاهایی با دهانه کم عرض که نیاز به بازشوی بالایی دارند، استفاده می شوند. حداکثر بازشوی این نوع درب ها (حدود 2/3 ) دهانه ورودی را برای فضاهایی که نیاز به بازشوی بالا دارند ارائه می دهد. از انواع درب های اتوماتیک تلسکوپی می توان به :

درب اتوماتیک تلسکوپی با 1 لنگه ثابت و 2 لنگه متحرک

از این نوع درب های اتوماتیک تلسکوپی برای محیط هایی که به علت کم عرض بودن دهانه امکان نصب درب های کشویی وجود ندارد، استفاده می شود و راه حل مناسبی خواهد بود .این نوع درب ها میزان بازشوی 2/3 عرض خواهد بود. در این نوع از درب اتوماتیک تلسکوپی  2 لنگه متحرک کشویی حرکت کرده و روی لنگه ثابت درب قرار می گیرند .

درب اتوماتیک تلسکوپی با 4 لنگه متحرک

این نوه درب های اتوماتیک راه حل مناسب برای دستیابی به حداکثر بازشوی برای ورودی های معمولی می باشد . در این نوع درب ها به ازای 2 لنگه ثابت ، 4 لنگه متحرک نیز وجود دارد و میزان بازشوی را در محیط های کم عرض افزایش می دهد .

درب اتوماتیک تلسکوپی بدون پانل ثابت با 2 لنگه متحرک

این نوع از درب های اتوماتیک تلسکوپی امکان بهره برداری از فضاهای جانبی و دیوارها را بدون استفاده از پانل ثابت فراهم می کند. معمولا برای مکان هایی که به علت عرض کم دهانه امکان نصب درب تلسکوپیک استاندارد وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد .

درب اتوماتیک بدون پانل ثابت با 4 لنگه متحرک

از این نوع درب های اتوماتیک تلسکوپی برای مکان هایی که دارای دهانه کم عرض هستند، استفاده می شوند . نصب این نوع از درب های اتوماتیک با لنگه ثابت باعث محدودیت عرض بازشوی در محیط می شود و چون نیاز به تمام عرض دهنه دارند 4 لنگه متحرک درب روی فضای جانبی حرکت می کند . فضای جانبی مورد استفاده این نوع درب ها معمولا دیوار است.

چرا از درب های شیشه ای تلسکوپی استفاده کنیم؟

دلیل اصلی این که شما باید درب اتوماتیک شیشه ای را برای خانه خود در نظر بگیرید، این است که آنها اجازه می دهند فضایی چند منظوره را ایجاد کنید. این درب ها را می توان برای جدا کردن اتاق های مختلف در خانه استفاده کرد، اما اگر می خواهید یک فضای بزرگتر برای یک جلسه بزرگ یا یک مهمانی بزرگ ایجاد کنید، می توانید آنها را باز کنید و از دید خارج شوید.

اگر حریم خصوصی مورد نیاز است، خوب است که درب را ببندید و فضای آرام را در خانه حفظ کنید. به عنوان مثال، شما می توانید اتاق بازی بچه را به یک فضای زندگی اصلی در خانه متصل کنید، و درب های شیشه ای کشویی که دو قسمت را جدا می کنند. زمان هایی وجود دارد که فضای خوبی برای باز کردن فضای آن وجود داشته باشد تا بتوانید با بچه ها ارتباط برقرار کنید. اما، بار دیگر خوشحال است که درب را ببندید و سر و صدا بچه ها را خاموش کنید، در حالی که هنوز از طریق شیشه ای از اتاق بازی می بینید.

بیشتر بدانید:

 در صورت تمایل می توانید برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت درب اتوماتیک وارد شوید:

 

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

 

کاربرد درب اتوماتیک تلسکوپی 

درب های تلسکوپی مزایا زیادی دارند از جمله:

  • مناسب فضاهای کم عرض است، چرا که بیشترین بازشو حدودا تا 70 درصد نسبت به سایر درب های اتوماتیک دارد.
  • دارای چشمی و سیستم هوشمند باز و بست برای جلوگیری از برخورد با افراد به خصوص کودکان و افراد کم توان.
  • تنظیم سرعت باز و بست و داشتن چرخ های پلیمری که سبب می شود تا حرکتی آرام و بدون صدا داشته باشد.
  • جلوگیری از اتلاف انرژی و سیستم سرمایشی و گرمایشی
  • جلوگیری از ورود صدا و گرد و غبار
  • دارای قفل الکترونیکی با قابلیت قفل نمودن درب های متحرک به وسیله هنگرها
  • قابلیت انتخاب وضعیت ( باز، بسته، حالت زمستانی، تابستانی، ورود ممنوع، خروج ممنوع )

 

بیشتر بدانید:

حال که اطلاعات لازم درباره ی درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی به دست آوردید، برای مشاهده اصطلاحات و تعمیر درب اتوماتیک وارد شوید:


درب تلسکوپی

 

تفاوت درب کشویی و درب تلسکوپی

این دو درب در ظاهر بسیار شبیه به هم هستند اما تفاوت بین درب اتوماتیک تلسکوپی با درب های کشویی در حرکت لت های درب می باشد. در درب اتوماتیک اسلایدینگ یا درب کشویی لت های درب در جهت های مخالف هم حرکت کرده و درب اتوماتیک باز می شود. اما در درب تلسکوپی لت های درب باهم در یک جهت حرکت کرده و درب باز می شود.

در ظاهر هر دو درب تلسکوپی و کشویی در یک خط صاف قرارگرفته و حرکت می کنند ولی با توجه به اینکه در درب تلسکوپی دو لت درب در یکسو حرکت می کنند بایستی از ریل های مکانیکی دوبل استفاده نمود. همچنین موتور و برد الکتریکی بکار رفته در درب اتوماتیک تلسکوپی با درب اتوماتیک کشویی متفاوت می باشد.

 

 بیشتر بدانید:

حال که اطلاعات لازم درباره ی درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی به دست آوردید، برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر درباره درب اتوماتیک کشویی وارد شوید:

 

:نتیچه گیری 

درب شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی 4 لت برای مکان هایی استفاده می شود که عرض ورودی مورد نظر برای استفاده از درب کشویی عادی کافی نیست که از 4 لت کوچک به جای 2 لت بزرگ استفاده می شود . که در هنگام باز شدن فضایی به اندازه نصف و یا کمتر از درب کشویی ساده 2 لت لازم دارد.
درب شیشه ای اتوماتیک 2 لت برای استفاده در مکان های خیلی تنگ تر و با عرض کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و فقط به سمت راست و یا فقط به سمت چپ حرکت می کنند.

 

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما