انتخاب درب اتوماتیک مناسب حیاط

درب اتوماتیک مناسب حیاط باید از نوعی انتخاب شود که با ویژگی های مهم آن حیاط مانند حجم عبور و مرور ، وسعت دهانه  و ...  تناسب داشته باشد.

انواع درب اتوماتیک مناسب حیاط کدامند ؟

مزایای نصب درب اتوماتیک سبب شده است که در بخش های مختلف یک ساختمان از این درب ها استفاده کنند. مسلماً دربی که برای هر بخش از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد ، با درب سایر بخش ها متفاوت است. درب های اتوماتیک ، تنوع بسیار زیادی دارند. از میان انواع درب اتوماتیک ، مدل هایی که برای ورودی حیاط مناسب هستند ، شامل موارد زیر است :

درب کرکره برقی برای حیاط

کرکره برقی ، یکی از رایج ترین انواع درب اتوماتیک است که امنیت بسیار بالایی را ایجاد می کند. این مسئله به دلیل استحکام فوق العاده بالای بدنه کرکره برقی می باشد. معمولاً بیشترین موارد استفاده از کرکره برقی ، مغازه ها می باشند. کرکره برقی هایی که برای حیاط نصب می شوند ، مشابه همان کرکره برقی های مغازه است. کرکره برقی ، یکی از برترین گزینه ها برای انتخاب درب اتوماتیک مناسب حیاط است.

درب برقی کشویی حیاط

درب های کشویی ، می توانند برای حیاط و محوطه های ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. نصب درب برقی کشویی مزایای بسیار زیادی دارد که یکی از آنها عدم نیاز به فضای بسیار زیاد برای باز و بسته شدن درب است. بکارگیری درزهای پلاستیکی یا مویی میان فریم های درب موجب جلوگیری از ورود حشرات و جانورهای موذی و ... به درون فضای داخلی می شود. البته زمانی که حیاط یا محوطه سرپوشیده باشد این مسئله اهمیت دارد ، زیرا حیاط های بدون سقف در معرض ورود هر گونه آلودگی یا جانور و حشره ای قرار دارند.

باز و بسته شدن این درب ها توسط ریموت انجام می شود و این مسئله سبب راحتی ترددکنندگان از درب می شود. امکان باز و بسته شدن این درب ها به صورت خودکار توسط سنسورها وجود دارد. بنابراین اگر این درب ها برای ورودی های رستوارن باغ ها نصب شوند ، دیگر ترددکنندگان نیازی به لمس درب نداشته و این مسئله موجب کاهش انتقال آلودگی و مانع از انتقال ویروس و باکتری و ... می شود.

آشنایی با یکی از انواع درب اتوماتیک مناسب حیاط : درب سکشنال

این درب ها از چندین پنل ساخته می شوند. داخل این پنل ها ، فوم پلی اورتان فشرده وجود دارد که موجب شده این درب ها توانایی بالایی در جلوگیری از انتقال صدا و انرژی داشته باشند. طول و عرض این درب بر اساس دهانه ورودی تعیین می شود. حرکت درب سکشنال به صورت قائم از وضعیت افقی به وضعیت عمودی می باشد که این نوع حرکت موجب اشغال کمترین فضایی می شود. باز و بسته شدن درب به شکل کاملاً بی صدا است.

درب اتوماتیک لولایی برای حیاط

یکی دیگر از انواع درب اتوماتیک که برای نصب در حیاط ایده آل هستند ، درب اتوماتیک لولایی می باشد. این درب ها مانند سایر درب های اتوماتیک دارای فریم ، موتور ، اپراتور و ... می باشند.  باز و بسته شدن این درب ها به کمک سنسور ، پیرامون محور لولا انجام می شود. باز و بسته شدن درب به صورت خودکار انجام می شود. این درب ها ، یکی از بهترین انتخاب ها برای درب اتوماتیک مناسب حیاط می باشند.

درب های اتوماتیک لولایی به سبب ویژگی هایی که دارند ، بسیار پرطرفدار هستند. امکان ساخت درب اتوماتیک لولایی به صورت تک لنگه و دو لنگه وجود دارد. درب اتوماتیک لولایی تک لنگه ، می تواند به سمت راست یا چپ بازشو داشته باشد و هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد. مدل دو لنگه درب از دو لنگه متحرک در کنار یکدیگر تشکیل شده اند که لنگه های شبیه به هم هستند.

تفاوت انواع درب برقی حیاط چیست ؟

علاوه بر اینکه درب های برقی حیاط در مدل و نحوه باز و بسته شدن متفاوت هستند ، در سایر ویژگی ها تفاوت دارند. جنس بدنه درب ، یکی از این تفاوت ها می باشد. بهتر است برای درب حیاط از بدنه هایی استفاده نمود که بیشترین مقاومت و استحکام را دارا باشند.

درب اتوماتیک مناسب حیاط می تواند از موتورهای مختلفی مانند موتور ساید ، موتور توبولار و یا موتور سانترال تشکیل شده باشد. با توجه به میزان حجم تردد از درب و ابعاد درب حیاط ، نوع موتور درب را انتخاب می کنند.

برخی از درب های برقی حیاط دارای باتری های بک آپ می باشند که انرژی الکتریکی موردنیاز  درب در زمان قطعی برق را فراهم می کنند. توجه به وجود چنین قابلیتی برای درب حیاط بسیار مهم است. زیرا با این وجود در شرایط قطعی برق ، عبور و مرور وسایل نقلیه یا افراد دچار مشکل نمی شود.  

قابلیت ها و امکاناتی که انواع درب های برقی حیاط دارند ، ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. در صورت نیاز مشتری ، می توان هر گونه امکانات یا قابلیتی را برای انواع درب های حیاط در زمان ساخت ، درنظر گرفت.

ویژگی های مهم درب اتوماتیک مناسب حیاط

  • این درب باید بتواند به صورت خودکار باز و بسته شود تا ترددکنندگان به راحتی عبور از درب را تجربه کنند.
  • مصرف برق این درب ها باید پایین باشد و موجب افزایش نرخ قبوض نشود.
  • شکل ظاهری درب باید با نمای خارجی ساختمان ، تناسب داشته باشد.
  • سنسورهای درب باید از نوع سنسورهای مقاوم و با کیفیت باشند ، که به زودی خراب نشوند.
  • کیفیت و مقاومت تجهیزات و قطعات مختلف درب باید در حد و اندازه ای باشد که امنیت درب را افزایش دهند.

خرید درب برقی حیاط

درب برقی حیاط می تواند در محوطه و حیاط مراکز مختلفی نصب شود. نصب این درب ها راحتی ، امنیت و زیبایی را به ارمغان می آورد. تولیدکنندگان مختلفی به ساخت چنین درب هایی اقدام می کنند که سطح کیفیت کار آنها و نرخ های آنها متفاوت می باشد.

در هنگام سفارش و خرید این درب باید توجه بسیار زیادی به کیفیت کار داشت و بهترین نمایندگی فروش انواع درب اتوماتیک را برای خرید این درب انتخاب نمود. مجموعه بزرگ ایپاکو ، یکی از نمایندگی های فروش انواع درب اتوماتیک مدرن و جدید است که محصولاتی با کیفیت و مقاوم را به مشتریان گرامی تحویل می دهد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما