آموزش نصب قفل برقی درب پارکینگ

نصب قفل برقی درب پارکینگ را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید بر اساس توضیحات ارائه شده ، قفل برقی را بر روی درب نصب کنید.

امروزه اغلب درب های پارکینگ مجهز به قفل های هوشمند و برقی هستند. نصب این نوع قفل ها ، تقریباً بر روی تمامی مدل درب ها انجام می شود.

مزایای قفل برقی

- امکان هماهنگ نمودن ریموت با قفل برقی

- امکان نصب بر روی درب های پارکینگی مختلف

- قابل نصب به شکل افقی و عمودی ( نصب افقی برای درب های بازشونده با جک و نصب عمودی برای کرکره برقی )

- افزایش امنیت ساختمان

- قفل شدن اتومات بعد از بازگشت لنگه های درب به چهارچوب درب

نصب قفل برقی درب پارکینگ ، هزینه زیادی ندارد. حیف است که به خاطر صرف نکردن اندک هزینه ای ، از نصب قفل های برقی خودداری شود. این قفل ها بر اساس انرژی الکتریکی باز و بسته می شوند. قفل های برقی ریموت دار بدون نیاز به کلید و به صورت خودکار باز و بسته می شوند. این قفل ها در مدل ها و برندهای مختلفی طراحی و تولید می شوند.

انتخاب محل نصب قفل های الکترونیکی

اولین نکته ای که باید درنظر گرفت این است که قرار است بازشوی درب به صورت افقی باشد و یا همانند کرکره برقی به صورت عموی باشد. بر این اساس ، محل نصب قفل را انتخاب می کنید. توجه داشته باشید که محل انتخاب شده در مکانی باشد که جوشکاری و برشکاری کمتری انجام شود. همچنین مسیر سیم کشی ها کوتاهتر باشد.

مراحل نصب قفل برقی درب پارکینگ

پس از تعیین محل نصب ، به سراغ نصب قفل الکترونیکی می رویم. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که قفل باید بر روی لنگه دربی که قرار است نخست باز شود ، نصب گردد.

قفل الکترونیکی توسط کارت اضافی MEL ( Module Electro Lock ) تغذیه و برنامه می گیرد. کارت MEL از طریق کانکتور مرتبط با بخش CN ، بر روی برد الکترونیکی مرکز تعبیه می گردد. نصب خروجی های کارت MEL به قفل الکترونیکی باید مانند تصویر زیر انجام شود.

 

 

نصب قفل برقی درب پارکینگ

 

در فرآیند نصب قفل باید متغیرهای P 0 و P 1  به S1 تبدیل شوند و متغیر tc برای تنظیم تایم عبور جریان از قفل ، اختصاص داده شود. حتماً این نکات را در زمان نصب قفل برقی درب پارکینگ به خاطر داشته باشید. گاهی یک بی احتیاطی و یا یک اشتباه در فرآیند نصب قفل موجب عدم عملکرد قفل و یا عملکرد نادرست آن می شود.

اگر از کارت MEL استفاده شده و تغییر متغیرهای گفته شده بر اساس تعداد متغیر tc انجام شود ، رله قفل الکترونیکی چندین بار کار کرده و درب پارکینگ باز می شود. پس از هر بار کار کردن جک ها در زمانی که سرعت موتور کم شده و درب پارکینگ کاملاً بسته شده است ، موتور درب پارکینگ در بازه زمانی مرتبط با tc به کار خود با سرعت عادی ادامه می دهد. این کار به آن دلیل انجام می شود که فشار لازم به درب پارکینگ برای بستن قفل فنری اعمال شود.

نکات مهم برای خرید و نصب قفل برقی درب پارکینگ

- همانگونه که در ابتدا اشاره کردیم ، قفل های الکترونیکی در مدل ها و برندهای مختلفی در بازار وجود دارند. لذا انتخاب قفل مناسب برای درب پارکینگ از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر قفل خریداری شده مناسب درب پارکینگ شما نباشد ، قفل عملکرد موردانتظار را نخواهد داشت. از خرید قفل های برقی فیک و بی کیفیت خودداری نموده که خرید این قفل ها ، اتلاف هزینه شما می باشد.

- اگر مهارتی در زمینه نصب قفل ندارید ، بهتر است نصب آن را به نصابان واگذار کنید. نصابان حرفه ای با نصب قفل در محل صحیح خود و نصب اصولی آن موجب عملکرد بهتر قفل می شوند.

ضرورت نصب قفل الکترونیکی

نصب قفل برقی درب پارکینگ ، مزایای زیادی داشته که به آنها اشاره نمودیم. درب هایی که توسط جک باز و بسته می شوند ، گیربکس جک پس از بسته شدن درب قفل می گردد. این مسئله موجب شده که درب با حداقل فشار باز نشود. چنانچه فشار بیشتری به درب وارد گردد ، این احتمال وجود دارد که اندکی میان درب باز شود.

برای اینکه از رخ دادن این اتفاق ممانعت به عمل آورده شود ، از قفل برقی استفاده می کنند. قفل های الکترونیکی با قدرت زیادی که دارند ، موجب کنترل فشار ابتدایی نشئت گرفته از برخوردها می شوند. در نتیجه ، فشاری متوجه شفت و بازو نمی شود. بنابراین احتمال باز شدن درب حتی برای اندک میزانی ، صفر خواهد بود. لذا نصب قفل برقی درب پارکینگ موجب افزایش امنیت می گردد.

آموزش نصب قفل الکترونیکی به زبان ساده تر

نخست مطمئن شوید که سیلندر رو به بالا است. طرفین درب ، سوراخ کاری شوند تا قفل ها در این محل قرار بگیرند. برای این کار از دریل استفاده کنید. سوراخ باید در بخش مقابل درب ایجاد شده تا زبانه قفل برقی داخل آن بنشیند. سپس قفل را با استفاده از پیچ های مناسب در محل ذکر شده ، تعبیه کنید.

ولتاژ برق باید 12 ولت باشد تا با دریافت ولتاژ استاندارد از سوی منبع تغذیه ، عملکرد قفل بدون مشکل خاصی باشد. قرارگیری سیم ها باید در محل مناسبی باشد. تمامی سیم های مورد استفاده باید دارای ضخامت مناسب باشند.

در مرحله آخر نصب قفل برقی درب پارکینگ ، پوشش قفل را بر روی آن گذاشته تا اجزای داخلی آن پنهان شوند. برای نصب پوشش از پیچ های مناسب استفاده شود. توجه داشته باشید که چنانچه حد فاصل میان قاب و بدنه درب کمتر از حد ایده آل باشد ، حتماً با مشکل گیر کردن قفل مواجه خواهیم بود. بالعکس ، چنانچه فاصله میان قاب و بدنه بیشتر از حد استاندارد باشد ، قفل بسته نخواهد شد و در عملکرد آن اختلالی بوجود خواهد آمد. معمولاً این فاصله را 3 الی 4 سانتی متر درنظر گرفته تا مشکلی ایجاد نشود.

- امیدواریم توضیحات ارائه شده را متوجه شده باشید. اما بدانید که بهتر است نصب قفل برقی درب پارکینگ را در کلاس های عملی آموزش ببینید و یا اگر صرفاً برای یکبار به انجام این کار نیاز دارید ، از نصابان بخواهید که این کار را انجام دهند.

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما