آموزش تعویض موتور ساید

تعویض موتور ساید ، به دلایل مختلفی نیاز می شود. ممکن است موتور خراب شده باشد و یا قصد نصب یک موتور قدرتمندتر را داشته باشید.

به هر علتی که ناچار به تعویض موتور شده اید ، باید این کار را به صورت اصولی انجام دهید. اگر نصب موتور جدید به درستی صورت نگیرد ، عملکرد موتور با مشکل مواجه خواهد شد. لذا گام به گام روند تعویض موتور ، باید با دقت و توجه بسیار زیاد انجام شود.

بررسی ساختار کلی موتور کرکره برقی ساید

موتور کرکره برقی متشکل از اجزای گوناگونی شامل مدارات ، درب سر موتور ، خلاص کن ، کلاچ ترمز ، سیم پیچی ، لیمیت سوییچ و گیربکس و ... می باشد. در آموزش تعویض موتور ساید ، بهتر است با قطعات این نوع موتور به خوبی آشنایی داشت. روشن و خاموش شدن موتور توسط مدارات انجام شده تا درب اتوماتیک بتواند باز و بسته شود.

یک کلید کوچک بر روی موتور وجود داشته که میکروسوئیچ یا لیمیت سوییچ نام دارد. این کلید ، تنظیمات درب را امکان پذیر می کند و نقش حساسی دارد. یکی از نیازهای هر نوع درب اتوماتیکی ، باز و بسته شدن در زمان قطعی برق است. برای این کار به قطعاتی همانند زنجیر خلاص کن و اهرم آزاد کن و ... نیاز داریم. سایر اجزای گفته شده ، هر یک وظیفه ای در موتور داشته تا کارکرد موتور به درستی انجام شود.

بی فایده بودن تعمیرات موتور ساید

تعویض موتور ساید برای زمانی است که تعمیرات آن بی فایده باشد. البته گاهی کاربر با این هدف که برای کرکره برقی از یک موتور قدرتمندتر و باکیفیت تر استفاده کند ، تصمیم به تعویض موتور می گیرد. گاهی مشکل موتور ساید به اندازه ای شدید است که تعمیرات آن به اندازه تعویض موتور ، هزینه بر می دارد. لذا از تعمیرات آن صرف نظر کرده و به تعویض آن اقدام می شود.

یکی از اصلی ترین بخش های موتور ، سیم پیچی است. چنانچه سیم پیچی موتور دچار مشکل شود ، رفع مشکل بسیار دشوار است. اگر بخواهیم سیم پیچی فابریک موتور را با سیم پیچی دیگری عوض کنیم ، عملاً کار بیهوده ای انجام داده ایم. زیرا سیم پیچ جایگزین آنچنان طول عمری نخواهد داشت . در این شرایط ، تعویض موتور ساید اقدام عاقلانه تری است.

اهمیت تعویض موتور کرکره برقی در زمان مناسب

گاهی کاربر با توجه به نشانه هایی احساس می کند که موتور کرکره برقی خراب شده است ، اما بی تفاوت از کنار این مسئله عبور کرده و اهمیتی به این مسئله نمی دهد. اگر کرکره برقی با موتور خراب کار کند ، آسیب های جدی تری خواهد دید. اگر تعمیرات موتور بی فایده باشد ، حتماً باید آن را عوض نمود.

گاهی موتوری که برای درب و یا کرکره تعبیه شده است ، متناسب با ابعاد درب و میزان تردد از آن نمی باشد. به بیان دیگر برای کرکره برقی و یا درب اتوماتیک ، موتور سایدی با ظرفیت پایین تعبیه شده است که پاسخگوی حجم بالای تردد از آن نیست و یا تحمل وزن بالای درب را ندارد. در چنین شرایط حتماً باید به تعویض موتور ساید اقدام نمود. بی توجهی به این مسئله ، مشکلاتی را بوجود خواهد آورد.

موتور ساید از ویژگی هایی برخوردار است که آن را از سایر موتورهای کرکره برقی برتر کرده است. مهمترین ویژگی که لازم است بدان اشاره کنیم ، مقاومت بالا و قدرت زیاد است. با توجه به ارزشمند بودن این نوع موتور ، همواره تأکید به تعمیر آن است تا با تعویض غیرضروری آن ، هزینه زیادی به کاربر تحمیل نشود.

حال اگر تنها راه حل رفع مشکل درب و یا کرکره ، عوض کردن موتور باشد ، باید این کار را به یک تکنسین و یا نصاب حرفه ای سپرد. اگر در کلاس های آموزشی نصب انواع موتور کرکره برقی و درب اتوماتیک شرکت کرده اید و دوره ها را با موفقیت پشت سر گذاشته اید ، می توانید با دقت بالا و توجه به اصول فنی به انجام این کار اقدام نمایید.

تعویض موتور ساید معیوب با موتور ساید نو

اگر قرار به تعویض موتور side معیوب با موتور side نو باشد ، کار آسانتر است. نکته ای که باید بدان توجه شود این است که موتور ساید باید در حد فاصل نسبتاً دوری از شفت تعبیه شود. لذا برای نصب آن ، دست ما کاملاً باز است و مانعی برای نصب موتور وجود ندارد.

لزومی ندارد که موتور ساید جدید را با همان ظرفیت و قدرت موتور ساید قبلی تهیه کنید. شما می توانید در صورت تمایل ، یک موتور قدرتمندتر و باکیفیت تر را انتخاب نموده و به نصب آن اقدام کنید.

حال ممکن است در حین نصب موتور جدید با یک مشکل مواجه شوید. چنانچه صفحات جانبی که موتور بر روی آنها تعبیه شده است با موتور ساید جدید ناسازگار باشد ، باید این صفحات را تعویض نمود. این مسئله نصب موتور جدید را وقت گیرتر و پیچیده تر می کند. اما با کمی صبر و حوصله این کار انجام شده و تعویض موتور ساید با موفقیت انجام می شود.

تعویض موتور توبولار با موتور ساید

اگر موتور توبولار کرکره برقی و یا درب اتوماتیک نتواند کارکرد مناسبی داشته باشد و مناسب ابعاد و وزن درب نباشد و با میزان عبور و مرور بالا از درب سازگار نباشد ، باید آن را با موتور ساید جایگزین کرد. در این شرایط پس از باز کردن موتور توبولار ، موتور ساید را با دقت نصب کنید.

در حین نصب باید به قرارگیری صحیح موتور ساید ، اعمال تنظیمات صحیح موتور و ... توجه نمود تا عملکرد موتور ساید در حالت کاملاً ایده آل باشد. در حین نصب موتور ساید به توصیه هایی که در دفترچه موجود در کارتن موتور قید شده است ، توجه بفرمایید. با درنظر گرفتن زمان نصب موتور جدید ، زمان نیاز به بازدیدهای دوره ای را به کاربر اعلام کنید. حتماً پس از نصب موتور side ، به تست عملکرد درب و یا کرکره اقدام نموده تا از صحت روند نصب و عملکرد موتور ، اطمینان حاصل کنید.

نرخ تعویض موتور Side

قیمت موتور ساید و اجرت نصاب ، تعیین کننده نرخ تعویض موتور ساید می باشد. قیمت موتور به دلیل نوسانات بازار مدام در حال کاهش و یا افزایش است. لذا نمی توان پیش بینی نمود که تعویض موتور side دقیقاً چقدر برای شما هزینه دارد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما